måndag 6 augusti 2007

Berömd konstnär


Vi har en målning av Bror Hjort här på Gullmarsplan! Den finns på Café Milano. Bromma flygplats vill köpa tillbaka målningen för höga belopp ägarna vägrar. Läs mer här.

Ska ta en bild och se vad ägarna säger....nu har jag pratat med en vänlig äldre herre som håller på att måla om cafét och tagit en bild. När jag såg målningen blev jag alldeles hänförd och sådär ängslig som föräldrar kan bli över sina barn. Det står stolar mot målningen och som ni ser har man valt att placera en klädhängare mitt i. Jag blev liksom orolig att man inte tar tillräckligt bra hand om den.
Jag bad målaren hälsa ägaren att vi är stolta att målningen finns här på Gullmarsplan och att man borde vårda en sådan dyrgrip bättre.
Jag rekommenderar ett besök på Café Milano (öppnar igen den 20 augusti) för en kopp kaffe och lite konst.

Inga kommentarer: